Używamy plików cookie oraz usług Google Analytics (statystyki strony) i Google AdSense (reklamy) co wiąże się z przetwarzaniem pewnych danych. Więcej informacji oraz możliwości zarządzania tutaj. Jeśli nie wyrażasz zgody zmień ustawienia swojej przeglądarki lub opuść stronę. AKCEPTUJĘ
psur.pl - Wycieczki po Polsce
strona główna > artykuły > Tatry: Przysłop Miętusi przez Dolinę Małej Łąki

Tatry: Przysłop Miętusi przez Dolinę Małej Łąki

Ładny górski szlak ze szczytem na końcu. Podejście stosunkowo łatwe i krótkie, np. dla rodziców z nosidełkiem.

Piotr Surowiecki | ostatnia aktualizacja: 15-12-2015, 21:29 | Copyright (c) psur.pl | Zakaz kopiowania tekstu i/lub zdjęć

Proponujemy podejść niebieskim szlakiem Szlak niebieski przez Dolinę Małej Łąki na Przysłop Miętusi (1189 m n.p.m.), następnie czarnym Szlak czarny na Rówienki (w kierunku wschodnim) aż do spotkania żółtego szlaku i potem powrót żółtym Szlak żółty w dół, w to samo miejsce, z którego wyszliśmy.
Dolina Małej Łąki
Szzegóły:
- czas przejścia: 50 min. (Przysłop Miętusi) + 15 min. (Rówienki) + 40 min. (powrót);
- różnica wysokości: ok. 225 m;
- długość: ok. 5 km (cała trasa);
- szlak: niebieski Szlak niebieski, czarny Szlak czarny, żółty Szlak żółty.

Opis trasy

Początkowo trasa wiedzie szeroką, wygodną ścieżką w dolinie, którą pięknie płynie Małołącki Potok. W chwili gdy niebieski szlak Szlak niebieski odchodzi w prawo od żółtego (my idziemy niebieskim) ścieżka zaczyna być wąska i dużo bardziej stroma. Po 20 minutach od rozgałęzienia szlaków dochodzimy na Przysłop Miętusi, czyli nasz szczyt. To szeroka polana z rozległymi i bardzo malowniczymi widokami na Tatry. Jest tu węzeł szlaków, tabliczki informacyjne oraz ławy i stoły.
Przysłop Miętusi - widok na Tatry
Jeśli podejdziemy jeszcze kilkadziesiąt kroków wzdłuż niebieskiego szlaku to napotkamy krzyż papieski i przy okazji całkiem ładny widok na polanę - Przysłop Miętusi.

Wędrówkę kontynuujemy czarnym szlakiem Szlak czarny, czyli tzw. Drogą Nad Reglami. Na tym odcinku to - wbrew nazwie - wąska ścieżka przez las. Dojdziemy nią na Rówienki, przy których zaczyna się Wielka Polana. Tu również jest miejsce na odpoczynek, a także ładny widok Wielką Turnię (1847 m n.p.m.) i podobno na Giewont, ale to chyba trzeba pójść odrobinę wgłąb tej polany.
Wielka Polana
Na Rówienkach spotkamy żółty szlak Szlak żółty, którym poprzez Doliną Małej Łąki zejdziemy do tego samego miejsca, z którego rozpoczynaliśmy wędrówkę.

Z dziećmi oraz z wózkiem lub nosidełkiem

Czy da się przejść opisywaną trasę z wózkiem? Całości nie: końcówka niebieskiego szlaku i czarny zupełnie się do tego nie nadają. Jednak na Rówienkach zauważyliśmy samochód, który wjechał tam żółtym szlakiem Szlak żółty. I rzeczywiście - gdybyśmy tylko nim szli do Wielkiej Polany, to jest to szeroka droga, bez żadnych "schodkowych" czy wąskich podejść. Myśmy z wózkiem nie szli, ale wydaje się, że dałoby radę nim wjechać. Ze względu na kamienie (zdj. poniżej) i różnice poziomów jest to z pewnością duży wysiłek.
Droga na żółtym szlaku
Trasa za to idealnie nadaje się na nosidełko turystyczne. Dystans i czas wejścia są w sam raz, na "szczycie" mamy dwa miejsca na odpoczynek z dużą ilością przestrzeni (Przysłop Miętusi i Rówienki), co jest ważne by dziecko mogło się trochę poruszać i odpocząć od nosidełka. My prześliśmy proponowaną trasę właśnie z nosidełkiem.

Nasza propozycja jest również bardzo dobra dla starszych kilkulatków (np. dla 6- czy 7-latka - przetestowane - ale także dla młodszych, np. 4- czy 5-latka). Zalety to bezpieczny szlak, odpowiedni dystans, wyraźny "szczyt" na końcu, różnorodność ścieżek i krajobrazów, powrót nie całkiem tą samą drogą, a także aż 3 różne szlaki, dzięki czemu dzieciaki mogą czuć się ważne sprawdzając oznakowanie.

Podsumowanie

Proponowana wycieczka jest łatwa, ale też ciekawa: różnorodna i z ładnymi widokami. Jednocześnie szlak nie jest zbyt zatłoczony: gdy byliśmy tam w listopadowy dzień powszedni, to pierwszych ludzi spotkaliśmy dopiero po wejściu na Przysłop Miętusi.

Komentarze - forum

Zobacz też

Więcej w naszym serwisie

Copyright (c) Piotr Surowiecki | O nas i kontakt | Regulamin i polityka prywatności | odsłon od XI 2009: 21199637